Beszéljünk az érzelmekről az ölelés világnapján

Október 15-én ünnepeljük az ölelés világnapját. Az érzelmi intelligencia fejlesztését nem lehet elég korán kezdeni, ehhez több kötetben is nyújtunk segítséget: a Sziasztok, érzelmek egy testvérpár mindennapjain keresztül mutatja be az érzelmeket és kezelésüket, míg az Érzelmek erdeje állatkák segítségével hozza közel a témát a kicsikhez. 

2021.10.15. 10:25

Ma, az ölelés világnapján az érzelmek felismeréséhez és kezeléséhez adunk egy kis segítséget: az Érzelmek erdeje hat kötetében egy-egy pozitív és negatív érzelmet járunk körül a főszereplő állatok segítségével, míg a Sziasztok, érzelmek kötetében egy testvérpár kalandjain keresztül tanulhatunk az érzelmekről.

Az érzelmek felismerése és megfelelő kezelése nagyon fontos képesség, különösen gyerekkorban. Amikor azonban a szülők megpróbálják elmagyarázni az érzelmeket a gyerekeknek, hajlamosak a felnőttek szókincsét, érvrendszerét használni, így az üzenet nem ér célba.

A Sziasztok, érzelmek kötetében a felnőttek külső szemlélőként jelennek meg, a történetek főszereplője két gyermek. Bálint és Hanna testvérek, a szüleikkel és a nagyszüleikkel élnek. Hétköznapi történeteikben az olvasó felismerheti a különböző érzelmeket, mint a boldogságot, az irigységet, a dühöt vagy a féltékenységet. Ebben a történetekben elhelyezett kis ikonok is segítenek, mert ezeken a pontokon a felolvasó nagyok és a mesehallgató kicsik együtt dönthetik el, vajon éppen milyen érzelmek dúlnak a főhősökben, így maguk is megtanulják felismerni őket.

Az Érzelmek erdeje Olívia, a békalány és a barátai segítségével abban nyújt segítséget a kicsiknek és szüleiknek, hogy felismerjék a negatív érzelmeket, és olyan ötleteket adjanak nekik, amelyek segítenek megküzdeni ezekkel a nehéz érzelmekkel, majd pozitív érzelemmel társítva túljussanak az adott problémán. A legtöbb kicsinek probléma a félelem, a szomorúság, az irigység, a harag vagy az önbizalom hiánya. Ezekben a mesékben pozitív példákat olvashatnak arra, hogyan lépjenek túl a negatív érzelmeken.